2016-08-16

Tänk vad en tavla kan betyda så mycket ....

Anna-Karin, min dotter i Stockholm sa vid ett tillfälle
-den där tavla skulle jag vilja ha någon gång i framtiden.
Tavlan har suttit i mitt föräldrahem så länge jag minns, man kunde se den när man satt vid köksbordet,  min tanke- snart kommer det fram en katt och sätter sig på kökssoffan ...
Jag har alltid haft med mig den i Åsele och nu i Umeå, den är en del av mig...
Nu har Anna-Karin fått den och jag fick uppleva hennes uppriktiga glädje att få den ...
Det blev en dubbel glädje ...

4 kommentarer:

  1. Så fint att Anna-Karin fick den redan nu. Du fick vara med och se glädjen hos henne och det betyder ju mycket. Det där lilla ordet SEN kan man mycket väl slopa.

    SvaraRadera
  2. Ibland händer det, små mysiga saker, sånt som högpussel, fotpallsliggplats,hundherrbesök, krusbärsplock, stockholmsbesök och TAVELGLÄDJE. Delar detta med Dig.

    SvaraRadera
  3. Det var sån glädje att se tavlan att jag for runt där på parkeringen och tog med den till min kompis dagen efter för att visa...kul att du morsan gör såna grejer, glad är jag ,för en tavla.Och mina syskon gläds med det har jag förstått.

    SvaraRadera

Dags att börja skriva igen...

Så här såg det ut igår, tråkigt att vakna upp med detta utanför fönstret.. Gjorde en jättegod räkmacka igår till lunch, tack v...