Inger Ljung som är programledare för Go Kväll som sänds härifrån Umeå, besökte idag Aktiva Seniorer.
Vi var några hundra som lyssnade på ett trevligt, roligt och underhållande program med lite tillbaka blickar ifrån Lasse Holmqvist dagar. Inger Ljung arbetade tillsammans med honom en tid.
Roligast var när hon visade hur de arbetar på TV-en, när de repeterar som de också spara på ibland.
Tack för att du skrev och berättade om detta med Aktiva Seniorer! Kanske kan jag där hitta några intervjupersoner till min uppsats. Såg också på deras hemsida att det inte är någon nedre åldersgräns. Finns det många som inte kommit upp i pensionsåldern? Skulle gärna bli med och föreläsningen den 12:e verkar intressant.
SvaraRaderaDu kan komma dit som gäst för att se hur det är, det börjar med kaffe med dopp, kl. 13.30 som kostar 30 kr, som gäst 40 kr på Vasakyrkan. Det är många som kommer ensamma, men om det är många som inte kommit upp i pensionsåldern är svårt att säga ...... det är nog många som inte känner så många där.
RaderaMan kan också bara vara med på föreläsningen utan att fika först.
Hursomhelst är det väldigt trevligt där och inget märkvärdigt alls, man kan nog säga att de flesta inte känner varandra........... men det är en trevlig träffpunkt.