2013-10-28

Härlig känsla att städa under spisen .............

Nu har jag städat under spisen och bakom spisen, huvvaligen så mycket damm, antar att det finns de som gör det varje vecka i samband med veckostädningen, men jag gör det när andan faller på, och nu gjorde den det.
Egentligen beror det på att jag har gräddat 2 st ugnspannkakor, inte första gången, men varje gång har vänstra innersta hörnet runnit till det högra yttersta hörnet, följden blir att det är tunn pannkaka längs till vänster och tjock pannkaka längs till höger.
Förhoppningsfullt så skall vi ha rättat till detta ikväll, efter att Svenne har legat på alla fyra och skruvat på några skruvar.
Tur att jag har en duktig man som lägger sej på alla fyra när jag säger till ...........

2 kommentarer:

  1. Tänk Maggan, vad vore vi utan dessa våra män... Att Du fick ner honom på knä tycker jag var strongt. Men...vad gör man inte för en ugnspannkaka?

    SvaraRadera

Dags att börja skriva igen...

Så här såg det ut igår, tråkigt att vakna upp med detta utanför fönstret.. Gjorde en jättegod räkmacka igår till lunch, tack v...