2013-10-29

Knäprotes!!!

Det var med blandade känslor jag öppnade detta brev ifrån Ortopedkliniken i Umeå.
Jag står på väntelista för att en läkare ska bedöma om jag behöver en knäprotesoperation.
Jag har tid 21 november för att träffa en läkare.

När jag läser i häftet,  står det att man opererar nya ledytor av metall och plast, de liknar det med att sätta en ny sula i en sliten sko.
Jag bör träna kondition, knärörlighet och styrka före operationen och försöka gå ner i vikt !!!!
Då är det bara att sätta fart!!!!

7 kommentarer:

  1. Förstår att det inte är bland den roligaste post man kan få. Hoppas allt ordnar sig till det bästa för dig.

    SvaraRadera
  2. Hej Maggan!!!!
    Du som tydligen har sådan pli på både gubbe och katt.....nu får Du sätta pli på Dig själv.
    Motion och vikt ner = operation !!!!
    Jobbigt ? Ja, förstår men vi ska heja på !!!!!!
    Det är en förmån, att få ett nytt knä.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det nog, man borde vara tacksam, men det känns ändå lite gruvsamt, med metall och plast, byter man ut mera så blir man väl en robort...........

      Radera
  3. Heja Maggan! Detta kommer Du att klara. Det är jag övertygad om. Du har energi, beslutsamhet och styrka. Lycka till!!! Berätta kontinuerligt hur det går så ska vi heja på Dig hela tiden.

    SvaraRadera
  4. Det går säkert bra, de är duktiga de där ortopederna!
    Städat bakom spisen, det är sånt man gör till jul och någon gång emellan, eller????
    Kramar Karin

    SvaraRadera

Dags att börja skriva igen...

Så här såg det ut igår, tråkigt att vakna upp med detta utanför fönstret.. Gjorde en jättegod räkmacka igår till lunch, tack v...