2014-02-25

Troligtvis var det en Bergfink som Tussan kom in med igår .....................

Det är inte så roligt när Tussan kommer inspringande med något i munnen och försvinner under sängen.
Svenne fick fram den här fågeln (troligtvis en Bergfink) den var död.
Samtidigt var det lite spännande för det var en fågel som vi inte hade sett förut på nära håll.
Undrar bara hur hon fick tag på den, kanske var den redan skadad när hon fångade den.

2 kommentarer:

  1. Instinkter.
    Nedärvda beteenden.
    Mat.

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag är en tjej på 17 år som går första året på gymnasiet. Jag har ett arbete som handlar om aktiva pensionärer och deras vardag. Så jag tänkte fråga dig ifall du skulle vilja ställa upp på ett par frågor via mail? de kommer handla om hur din aktiva vardag ser ut och dina tankar kring det. Hittade ingen epostadress till dig men om du skulle vara intresserad att ställa upp så kan du antingen kommentera det här på bloggen eller gärna skicka ett mail till: alexandra_prisse@live.se
    Tack på förhand!
    MvH Alexandra Elisson

    SvaraRadera

Dags att börja skriva igen...

Så här såg det ut igår, tråkigt att vakna upp med detta utanför fönstret.. Gjorde en jättegod räkmacka igår till lunch, tack v...